مدرس دوره ارتباطات موثر و مهارتهای ارتباطی در سازمان
ارتباط و مهارت ارتباطی، بر خلاف آنچه در نگاه نخست به نظر میرسد کار سادهای نیست.
اگر بخواهیم کمی دقیقتر فکر کنیم، ما با مهارت ارتباطی میخواهیم بخشی از ساختاری را که در مغزمان شکل گرفته به مغز فرد دیگری در نقطهی دیگری منتقل کنیم و ساختار مغز او را تغییر دهیم.
مدرس دوره ارتباطات موثر و مهارتهای ارتباطی در سازمان
برای اینکار از ابزارهای کلامی و غیرکلامی استفاده میکنیم و امیدواریم آنچه در ذهن ما نقش بسته است، به همان شکل در ذهن طرف مقابل ثبت شود.
با توجه به این توضیح، اگر چه در تعریف ارتباط موثر صرفاً از چند جمله و تعبیر ساده استفاده میکنیم، اما لازم است همواره به خاطر داشته باشیم که اصل ماجرا، کاری بسیار پیچیده است و به سادگی در قالب کلمات قابل تشریح نیست.
تعریف ارتباط موثر:
ارتباط موثر، رابطهای است که در آن، طرف مقابل، پیام شما را با حداکثر دقت ممکن دریافت و درک کند.
استاد بهزاد حسین عباسی
مدرس ارتباط موثر
مدرس مدیریت
مدرس بازاریابی
مدرس فروش
مدرس اصول و فنون مذاکره
مدرس مدیریت ارتباط با مشتری CRM
09121724677
09128724677
اکثر متخصصان ارتباطات بخش اصلی (و گاه تمام) مسئولیت ارتباط موثر را بر عهدهی ارسال کنندهی پیام میگذارند.
البته این به معنای انکار اهمیت نقش دریافتکننده نیست، بلکه تاکیدی بر این امر است که فرستندهی پیامها، مسئولیت دارد از تمام توان خود برای افزایش اثربخشی ارتباط استفاده کند و به سادگی بیتوجهی یا بیدقتی مخاطب را به بهانهای برای کاهش اثربخشی ارتباط تبدیل نکند.
تقریباً تمام آنچه در بحث پرورش مهارت ارتباطی مطرح میشود، به نوعی به همین مسئله بازمیگردد.
مهارت سخنرانی و مهارت ارائه، مهارت گوش دادن، مهارت اسلایدسازی، تسلط کلامی و هر آنچه که معمولاً از آن حرف میزنیم، هیچکدام هدف نیستند. بلکه ابزارهایی هستند که قرار است به اثربخشی ارتباط کمک کنند.